FAMILY DOCTOR

04 Мар

Досвід реформування системи охорони здоров`я на муніципальному рівні

 (№4(25), 2010)

 

Досвід реформування системи охорони здоров`я
на муніципальному
рівні на прикладі м. Кам’янець-Подільський


(З виступу на Колегії МОЗ України 29.04.2010 р.)

Юрій ПЛИВАНЮК
начальник управління охорони здоров’я

Районний центр Хмельницької області – місто Кам’янець-Подільський можна назвати одним із 7 чудес України, адже за кількістю пам`яток воно   посідає третє місце в Україні. Населення – 102 тисячі осіб, серед них молодь становить 30 %. Протягом  останніх років місто має позитивний природній приріст населення. У 1919–1920 рр. Кам’янець-Подільський був столицею Української Народної Республіки. Протягом 600 років Кам`янець –  адміністративний і культурний центр Поділля.

Організація медичної галузі в Кам’янці має свої особливості. Ключовими проблемами її були визначені наступні:
1. Розрив між декларованими державними гарантіями та наявним фінансовим ресурсом.
2.  Економічна неефективність чинної системи.
3.  Структура медичних послуг деформована.
4. Система зорієнтована не на здорову, а на  хвору людину.
Незважаючи на фінансову і економічну кризу, міська адміністрація прийняла рішення здійснювати реформи в галузі.
Метою цих реформ стало:
1. Збереження обов’язкового  рівня забезпечення населення медичною допомогою.
2.  Створення ефективної системи охорони здоров’я.
3.  Поліпшення стану громадського здоров’я.

Які ж зроблено кроки на шляху реформування системи охорони здоров’я в місті Кам`янець-Подільський?
Крок 1
. Передусім, було проведено в 2001 році аудит галузі на замовлення  міської ради, який саме і започаткував зміни в системі, оскільки результати аудиту були невтішними.

Крок 2. Частково передано спеціалізовані види медичної допомоги на обласний рівень, наприклад, протитуберкульозний диспансер у 2003 році було передано під обласну юрисдикцію.

Крок 3. Відбулася концентрація певних видів високотехнологічної високоспеціалізованої допомоги на регіональному рівні, наприклад, у 2008 р. створено відділення гемодіалізу.

 Крок 4. Відбулася реструктуризація та оптимізація закладів охорони здоров’я. Під час такого реформування замість 11 медичних закладів нині в місті налічується 5.

Відбулося скорочення ліжкового фонду (цілодобові стаціонарні ліжка) за рахунок зростання стаціонарозамінних форм, а саме – денних стаціонарів та стаціонарів вдома, що дало суттєву економію бюджетних коштів.

Крок 5. Здійснено розмежування амбулаторно-поліклінічної та  стаціонарної допомоги на самостійні структури.

Крок 6. Ми намагалися наблизити до населення надання первинної медичної допомоги з поступовим переходом до сімейної медицини. Ми навчили на циклах спеціалізації 28 лікарів і відкрили 7 амбулаторій. Традицією стало проведення навчально-методичних нарад і конференцій.

Крок 7. Концентрація вартісної стаціонарної допомоги була сконцентрована в одній лікарні з повним медикаментозним забезпеченням.

Наші вимоги  до стаціонарної допомоги:
Повноцінний стаціонар 24 год на добу і 7 днів на тиждень на 100 тисяч населення. Радіус його обслуговування – 60– 70 кілометрів.  Операційна активність  – понад 4006 операцій у 2009 р. і 1167 пологів.

Загальні вимоги до стаціонарної допомоги:
· Доїзд до пацієнта – 15 хвилин (підстанція швидкої на мікрорайон).
· Удосконалення системи швидкої і невідкладної допомоги.
· Створення довідково-інформаційного центру.
· Утворення відділення невідкладної допомоги в ЛПЗ.
Нині є потреби в ХОСПІСі, реабілітаційному центрі, будинку сестринської допомоги.

Крок 8. Розвитку медико-соціальної і реабілітаційної медицини сприяло відкриття на одній із стаціонарних баз центру «Довголіття».
Важливою складовою організації роботи на рівні міста стала пропаганда здорового способу життя, створення ідеології культу здоров`я.

Наступним інноваційним кроком стало створення комунального некомерційного підприємства Центру ПМСД (Центру первинної медико-санітарної допомоги і поряд з цим – зміна організаційної структури лікувально-профілактичних закладів охорони здоров`я.

Стосовно деяких показників стану здоров’я –
вони представлені ілюстративно.

Заходи реалізації міської програми «ЗДОРОВЕ  МІСТО»:

· Інформатизація галузі. · Взаємодія з приватними структурами на договірних умовах. · Реалізація програмно-цільового методу фінансування, що обумовлює перехід від постатейного фінансування медичних організацій до їх фінансування залежно від обсягу і структури медичних послуг.

Міток немає

Добавить комментарий


Слои по горизонтали
Увага! Інформація, опублікована на сайті, призначена тільки для ознайомлення. Описані методи діагностики, лікування, рецепти народної медицини і т.д. самостійно використовувати не рекомендується. Обов'язково проконсультуйтеся з фахівцем, щоб не завдати шкоди своєму здоров'ю!

� 2016 FAMILY DOCTOR |